Termal Mest  - Patentli Ürün

Termal Mest

Fiyat
:
35,0 TL
AYAK NUMARANI SEÇ
:

34--35

36--37

38--39

40--41

42--43

44--45

46--47

Paylaş:
Ürünle İlgili Öne Çıkan Kampanyalar

{{CMP.TITLE}}

{{CMP.DESCRIPTION}}

  • Ürün Özellikleri
  • Ödeme Seçenekleri
  • Yorumlar (0)
  • Tavsiye Et
  • Resimler
  • Beni Ara
  • Öneri Kutusu
  • ORJİNAL PATENTLİ ÜRÜN TÜRK MALI


    Böyle Bir Ürüne Neden Gerek Duyuldu? 

    Mesh; Rabbimizin engin rahmetini, İslam`ın her zaman ve mekanda yaşanılabilen tek din olduğunu gösteren en bariz örneklerden bir tanesi. Mesh, imkanların tükenmeye yüz tuttuğu ortamlarda yeni olanaklar sunarak ibadet etmemizi kolaylaştıran büyük bir nimet olduğu halde, kendisinden yeterli düzeyde istifade edil(e)mediğini esefle müşahade ediyoruz.
    Deriden yapılmış siyah renkli, fermuarlı mestlerin günümüz müslümanlarının taleplerine yeterli düzeyde cevap veremediği açık bir şekilde görülüyor. Mestlerin, büyük ölçüde derinin yapısından kaynaklanan bir dizi eksik yönü bulunuyor. Bunlardan bazıları; Ayakları soğuk tutuyor veya terletiyor, günlük elbiselerle uyum sağlamıyor, lastikle yada iki numara büyük ayakkabı ile ancak kullanılabiliyor, ayağa tam oturmuyor, vs. Durum böyle olunca insan "Deri mestlere mahkum muyuz? Bir alternatifi olamaz mı?" diye düşünmeden edemiyor.
    Meshetmenin hükmünü az çok araştıranlar, deriden yapılmış mestlerin üzerine mesh edilebileceği gibi suyu kolaylıkla altına geçirmeyen, mesela keçeden yapılmış kalın çoraplar üzerine de mesh edilebileceğini bilir. Çevremizde baktığımızda kaç insan sözü edilen böylesi bir çorabın, yani kitaplarda tarif edilen şekliyle ve günümüz hayat şartlarına uygun olan somut bir örneğini gösterebilir? Ve kaç kişi böyle bir çorabı kullanıyor? Kimse kolay kolay gösteremez, çünkü böyle bir çorap yok(tu)!
    Günümüzde mestte bulunması gereken özellikleri yerine getirebilen alternatif olacak likralı kumaşlar, naylon-polyamid, neopren gibi daha kullanışlı malzemeler var. Nasıl ki eskiden abdest suyumuz kırbadan, ibrikten dökülürken, şimdi çeşmeden akıyor. Kışın abdest suları odun ateş üzerinde ısıtılırken günümüzde gazlı kombiler var. Aynen öyle de zamanın kemale doğru akıp gittiği bir dünyada fonksiyonunu eda etmiş, hizmetini yerine getirmiş olan deri mestleri kullanmak zorunda değiliz.
    Deriden yapılmış mestleri tek adres göstermek büyük bir haksızlık, neticesi de marjinalleşme ve mahrumiyet oluyor. Dinin özüne taalluk etmeyen meselelerde, gelenek ile yeniliğin kesiştiği noktalarda sentezler yapmak ve menfezler açmak gerekiyor. Tarih bunun sayısız örnekleriyle dolu. Kaldı ki çok eskiden mestler yine deri olmasına rağmen fermuarlı değildi. Fermaurlı deri mestlerin mazisi yüz seneyi geçmiyor. Demek ki geçmişte de mestler üzerinde bazı değişiklikler yapılmış, yenilikler olmuş.
    Mestler Üzerine Meshedilebilmesi İçin Şu Şartlar Bulunmalıdır;
    1. Mestler, ayağa abdest için ayaklar yıkandıktan sonra giyilmiş olmalıdır. Bir özür sebebiyle ayağa veya sargısına meshedilmiş olması da yıkama hükmündedir. Bu şekilde bir meshten sonra giyilen mestler üzerine de meshedilebilir.
    2. Abdestin, cünüplük, hayız ve nifas dışında başka bir sebeple bozulmuş olması gerekir. Mestler ayakta iken cünüplük, hayız ve nifas hali olursa mesh bozulur ve gusül abdesti alındıktan sonra mestler yeniden giyilebilir.
    3. Mestler topukları örtmelidir.
    4. Mestlerde ayak parmaklarının en küçüğü itibariyle üç parmak sığacak kadar yırtık bulunursa mestler üzerine mesh caiz değildir. Yırtıkların mestin altında, üstünde veya kenarında olması hükmü değiştirmez. Farklı mestlerde ki yırtıklar toplanmayıp bir mestteki yırtıklar toplanır. Mestin birisinde iki parmak diğerinde bir parmak miktarı yırtık bulunması durumunda mesh caizdir. Mestlerden birisinin önünde bir parmak, arkasında bir parmak, kenarında bir parmak miktarı yırtık bulunsa mesh caiz değildir. Meshe engel olan yırtığın kaidesi şudur: Açılıp altını gösteren veya birarada olduğu halde yürüme sırasında açılıp ayağı gösteren yırtık meshe engeldir. Yırtık üç parmak miktarından fazla veya uzun bile olsa açılıp altını göstermiyorsa meshe engel değildir. İçinde deri astarı olan bir mestin yüzü açılırsa veya delik, yırtık dikilmiş ise meshe engel değildir.
    5. Mesh mestin üzerine yapılmalıdır. Mestlerin altına mesh edilmez.
    6. Mestler üzerine yapılacak meshin farz miktarı, her ayağın ön tarafına rastlayan mestin üzerindeki el parmaklarının en küçüğü ile üç parmaklık yerdir. Meshin ayak parmaklarının ucundan yukarıya doğru yapılması sünnete uygun bir meshtir. Ancak mestin üzerine su dökmek, mesti sünger, bez gibi bir şeyle ıslatmak, mestin üstüne, enine olarak veya meshe mestin koncundan başlamak da yeterli olur. Ancak bu şekildeki meshetmeler sünnete uygun düşmez.
    7. Mestler onikibin adım kadar peşpeşe yol yürünebilecek derecede dayanıklı ve sağlam olmalıdır.
    8. Ayakların ön kısmında en az üç parmak miktarının mevcut olması şarttır.
    9. Mestler bağlanmaksızın ayaklar üzerinde kendi başlarına durabilmelidir.
    10. Mestler suyu altına geçirmemelidir.
    11. Mestler, içindeki ayakları gösterecek şekilde şeffaf olmamalıdır (es-Serahsî, a.g.e., I, 99-101; el-Kâsânî,
    a.g.e., I, 9-12; İbnü"l-Hümâm, a.g.e., I, 128-134; Tahtâvî, Hâşiye Alâ Merâkıl-Felâh, İstanbul 1985, s. 103-105; el-Fetâva"l-Hindiyye, Bulak 1315, I, 32-34).
    Mesh süresi mukîm olanlar için bir gün bir gece, yolcular için ise üç gün üç gecedir. Meste niyyet şartı yoktur. Mestler üzerine mesh eller ıslak bir şekilde sağ el parmaklarının sağ mest, sol el parmaklarının sol mest üzerine yatırılıp ve parmakların araları açık bir şekilde mestin ucundan ayak bileğine doğru çekilmek suretiyle yapılması sünnete uygun olanıdır. Mesh süresi abdestin bozulduğu andan itibaren başlar. Meselâ öğle namazı vakti şartlarına uygun olarak mest giyilmiş ve abdest ikindi vakti bozulmuş ise müddet ikindiden itibaren başlar. Soğuktan ayağının donacağından korkan kimse mesh süresi dolsa bile meshetmeye devam eder. Abdestli iken mesh süresi dolan kişinin mestlerini çıkarıp sadece ayaklarını yıkaması yeterli olup yeniden abdest alma şartı yoktur. Mukîm iken mesh müddeti tamamlanmadan sefere çıkan kişi sefer süresi tabi olur. Seferde olan kişi bir gün bir gecelik süresi doldurur ve mukîm olursa mesh süresi dolmuştur. Mesh süresi dolduktan sonra yolculuğa çıkan kişi mestlerini çıkarır ve abdest alarak mestlerini yeniden giyer (es-Serahsî, a.g.e., I, 98-99,103-104; el-Kâsânî, a.g.e., I, 8-9; İbnü"l-Hümam, a.g.e., 130-131; el-Fetâvâ"l-Hindiyye, I, 33-34, 36; Molla Hüsrev, Dürerü"l-Hukkâm, İstanbul 1979, I, 35; Tahtâvî, a.g.e., s. 105).
    Meshi Bozan Şeyler;
    Abdesti bozan her şey meshi de bozar. Bu yüzden, süre henüz bitmemiş ise, yeniden alınacak abdestte mestlere veya sargılara yeniden mesh yapılır.
    Aşağıdaki durumlardan dolayı da mesh bozulur:
    1. Mesh süresinin dolması. Süre dolduğunda abdest yoksa mestler çıkarılıp yeni bir abdestle giyilir. Eğer kişi abdestli olduğu halde mesh süresi dolmuş ise sadece ayaklarını yıkar ve mestleri giyer.
    2. Mestlerin birisinin veya ikisinin ayaktan çıkması. Birisi çıktığında diğerini de çıkarıp abdest almak veya abdestli ise ayakları yıkayıp tekrar giymek gerekir. Ayağın mestin koncuna kadar çıkması tamamen çıkması demektir.
    3. Mest içinde ayaklardan birine çoğu ıslanacak şekilde su isabet etmiş olması.
    4. Guslü gerektiren cünüplük ve hayız, nifas hali.
    5. Ayak parmaklarının en küçüğü itibariyle 3 parmak sığacak kadar yırtığın meydana gelmesi
    (el-Kâsânî, a.g.e., I, 12-13; İbnü"l-Hümâm, a.g.e., I, 134-135; Molla Hüsrev, a.g.e., I, 37; Tahtâvî, a.g.e., s. 105-107; el-Fetâvâ"l-Hindiyye, I, 34-35). / İslam Ansiklopedisi / Prof. Dr. Saffet Köse

     ÜRÜN ÖZELLİKLERİ

    • Termal özelliği sayesinde ayağı sıcak tutar.
    • Yumuşak dokusuyla ayağı sarar, soğukla gelen kas ve eklem ağrılarını engellenmesine yardımcı olur. 
    • Yapısı su geçirmezdir.
    • Kumaşı ve Üretim Teknolojisiyle yıpranmalara karşı dayanıklıdır.
    • Ürün  asfalt ve taş zeminde 5km.den uzun mesafe yürüyüş  dayanıklılık testi yapılmıştır.
    • Aparata gerek duymaksızın ayağınızda sabit olarak kullanılır.
    • Ürünün ayak bedenleri aşağıdaki gibidir;Sağ sütundan ayak numaranızı seçiniz.
      2XS : 34-35
    • XS :   36-37
    • S :     38-39
    • M :     40-41
    • L :      42-43
    • XL:     44-45
    • 2XL :  46-47
    • Kullanım ve bakım Önerileri

      • 10C ve altındaki sıcaklıklarda güvenle kullanılabilir.
      • Abdest alınıp ayak kurulandıktan sonra, ince kuru pamuklu çorapla giyilmelidir.(Islak Çorapla Giymeyiniz)
      • Makinede yada elde,ters çevirerek ılık su ve sabunla yıkanır.
    Garanti Bilgisi
    :
    Üretici Firma
    Teslimat Bilgisi
    :
    3 iş günü
İkame Ürünler
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.